Pierwszy Dzień Wiosny
21 marca uczniowie klas młodszych tradycyjnie pożegnali zimę i powitali wiosnę. W kolorowym, rozśpiewanym korowodzie udali się nad Słupiankę, gdzie staropolskim obyczajem spalili i utopili Marzannę. Zaśpiewali piosenkę …
Płyń sobie Marzanno
Szumiącym potokiem,
Nad morze szerokie,
Nad morze głębokie.
Zgiń, przepadnij zimo,
I nie wracaj do nas,
Na przyjęcie wiosny
Otwórzmy ramiona.
Uczniowie wrócili w doskonałych nastrojach z Gaikiem – Maikiem, symbolem wiosny.
Szkolny konkurs talentów
Z okazji pierwszego dnia wiosny odbył się w naszej szkole konkurs „Mam Talent”. Do finału, który poprzedziły eliminacje zakwalifikowało się 19 osób. W poczet utalentowanych uczniów naszej szkoły zaliczono:
Sportowe emocje z siatkówką
Po wygraniu zawodów rejonowych w dniach 12 i 14 marca w naszej szkole odbyły się finały zawodów powiatowych w siatkówce dziewcząt i chłopców. Obie kategorie wiekowe broniły mistrza powiatu sprzed roku. Przeciwnikiem dziewcząt były SP Zągoty, SP Blichowo, SP Nowy Duninów zaś u chłopców SP Blichowo, SP Brudzeń Duży i SP Gąbin. Dziewczęta wygrywając dwa mecze zajęły II miejsce, natomiast chłopcy wygrali wszystkie spotkania zajmując I miejsce.
Dwa dni później odbyły się zmagania dziewcząt i chłopców w kategorii „młodzież”. Na naszej hali gościliśmy dziewczęta z SP Wyszogród, SP Wyszyna i SP Gąbin oraz chłopców z SP Blichowo, SP Brudzeń Duży i SP Łąck. Obie nasze reprezentacje wygrały swoje wszystkie mecze w stosunku 2:0 zajmując I miejsca.
Nietypowa lekcja wychowania fizycznego
W klasie Vc w ramach wychowania fizycznego odbyła się lekcja inspirowana pomysłami uczniów. Swoje zainteresowania klasowym rówieśnikom przedstawiła Zuzia i Kuba, którzy trenowali judo w Klubie- Sportowym UKS Judo Sensei Płock. Uczniowie przejęli role nauczyciela instruktora, skupili się na podstawowych padach oraz technikach rzutów, co pozwoliło uczestnikom doskonalić swoje zdolności. Ćwiczenia partnerskie pomagały w zrozumieniu znaczenia równowagi, zarówno w sensie fizycznym, jak i mentalnym. Uczestnicy wykazali się nie tylko umiejętnościami technicznymi, ale również zdyscyplinowaniem i współpracą w grupie. Atmosfera była pełna energii i wzajemnej motywacji. To było fascynujące spojrzenie na judo z perspektywy ucznia-instruktora, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć i docenić różne aspekty sztuki walki.