Wycieczka uczniów klas szóstych do Warszawy
15 kwietnia klasy szóste wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Uczniowie mieli okazję obejrzeć niezwykłe eksponaty naukowe w Centrum Nauki Kopernik, które inspirowały ich do licznych doświadczeń i odkrywania niecodziennych zjawisk. W Planetarium odbyła się także projekcja filmu edukacyjnego pt. „Halo Ziemia”. Film opowiadał o historii kontaktu z innymi ludźmi. Pokazał dzieciom, jak odkryto pismo, radio, telefon, telegraf, a w końcu Internet, dzięki którym pozostajemy ze sobą w stałym kontakcie pomimo barier językowych i odległości. Projekcja skłoniła również do refleksji, czy aby przez technologię nie oddalamy się od siebie?
Kolejnym etapem wycieczki były warsztaty czekoladowe w Pijalni Czekolady E.Wedel, podczas których dzieci poznały historię czekolady oraz pełen proces jej produkcji. Dzieci uczestniczyły w degustacji gorącej czekolady oraz wzięły udział w tworzeniu własnych smakołyków.
Wycieczka do Warszawy
W dniu 16 kwietnia klasy piąte wraz z wychowawcami i opiekunami pojechały na wycieczkę do Warszawy aby poznać jej zabytki oraz bardziej zintegrować się. Pierwszym punktem wyjazdu była Stacja Grawitacja, gdzie wszyscy skacząc na trampolinach oraz korzystając z parku linowego mogli wspólnie fajnie się bawić oraz na chwilę zapomnieć o szkolnych obowiązkach.
Później, wraz z przewodnikiem z biura podróży odbyliśmy spacer po Starym Mieście naszej stolicy zakończony posiłkiem. O 14.30, podzieleni na dwie grupy udaliśmy się na zwiedzanie sal Zamku Królewskiego, gdzie obok stałych wystaw, mogliśmy zobaczyć dzieła wybitnego polskiego malarza - Jana Matejki.
Pewnie trochę zmęczeni ale i zadowoleni wróciliśmy wszyscy bezpiecznie do Słupna przed godziną 18.00.
Uczniowie klas drugich rozwijają słownictwo z języka angielskiego poprzez tworzenie plakatów domów
W klasach drugich naszej szkoły ostatnio rozbrzmiewały echa pracowitej nauki i radości z twórczego działania. Dlaczego? Otóż uczniowie tych klas pochłonęli się pracą nad słownictwem związanym z domem na języku angielskim.
Podczas zajęć z angielskiego, dzieci miały okazję zgłębiać tajniki słownictwa dotyczącego mebli i pomieszczeń domowych. Korzystając z różnorodnych materiałów dydaktycznych, w tym obrazków, kartonów i kredek, dzieci wcielały się w role projektantów wnętrz.
Prace nie ograniczały się jedynie do nauki nowych słów - dzieci podzielone na grupy angażowały się w praktyczne działania. Poprzez wspólną pracę nad plakatami domów, utrwalały nie tylko poznane słownictwo, ale też umiejętności pracy zespołowej i kreatywność.