Szkoła Podstawowa im. abp. Antoniego Juliana Nowowiejskiego realizuje pilotażowy program psychoedukacyjny #ZobaczEmocje Instytutu Edukacji Pozytywnej. Jest to nowoczesny program wspierający zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, dostosowany do ich potrzeb i realizowany w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025.



Zapraszamy do skorzystania ze wsparcia w projekcie #ZobaczEmocje          

Ruszyły grupy rozwojowe dla rodziców i nauczycieli! 

W ramach współpracy z Poradnią Zdrowia Psychicznego Online, program #ZobaczEmocje zaprasza na startujące już w tym tygodniu pierwsze cztery grupy wsparcia dla rodziców i nauczycieli:

  • Uważność, ruch i zdrowe nawyki w codziennym życiu: 09.10.2025, 16.10.2025, 28.10.2025, 30.10.2025, 04.11..2025, 13.11.2025
  •  Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 14.10.2025, 28.10.2025, 11.11.2025, 18.11.2025, 2.12.2025, 9.12.2025
  •  Zaburzenia odżywiania i postrzeganie ciała: 23.10.2025, 7.11.2025, 14.11.2025, 4.12.2025, 11.12.2025, 12.12.2025
  •  Ciało, emocje i zdrowie psychofizyczne dzieci: 13.10. 2025, 27.10.2025, 3.11.2025, 10.11.2025, 24.11.2025, 1.12.2025

 Spotkania prowadzone przez ekspertów w formie praktycznych warsztatów i wykładów.


Autentyczność #ZobaczEmocje

Przedstawiamy podsumowanie naszych działań w ramach modułu poświęconemu autentyczności w ramach programu #ZobaczEmocje w klasach 2c, 3a, 3c i 5c. W ramach realizacji serii zajęć uczniowie i uczennice byli wprowadzani w temat tożsamości i autentyczności – tego, jacy są i jak mogą różnić się od siebie. W programie wprowadzono pojęcia takie jak Ja autentyczne, ja w sieci (awatar), asertywność, komunikacja, a także przedstawiono temat bezpiecznej komunikacji w przestrzeni internetu, strategie radzenia sobie i pomagania innym w najczęstszych sytuacjach trudnych, ze szczególnym uwzględnieniem zjawiska odrzucenia przez grupę rówieśniczą.

Moduł #ZobaczEmocje wyróżnia pięć fundamentalnych elementów autentyczności, które składają się na ten złożony proces:

  • Samoświadomość: Zdolność do rozumienia własnych myśli, uczuć, potrzeb i wartości. Przykładem jest nastolatek, który zna swoje mocne i słabe strony.
  • Autentyczne wyrażanie siebie: Umiejętność szczerego i spontanicznego wyrażania myśli i uczuć, z poszanowaniem granic innych. To dziecko, które otwarcie mówi o swoich emocjach.
  • Zgodność wewnętrzna: Spójność między tym, co myślimy, czujemy i robimy. Młody człowiek działa wtedy w zgodzie ze swoimi wartościami.
  • Autonomia: Zdolność do podejmowania decyzji zgodnych z własnymi wartościami i przekonaniami, bez presji otoczenia. Na przykład nastolatka wybierająca studia zgodne z własnymi zainteresowaniami, a nie oczekiwaniami rodziców.
  • Odporność psychiczna: Umiejętność radzenia sobie z trudnościami i przeciwnościami losu, zachowując przy tym swoją autentyczność. To dziecko, które po porażce wyciąga wnioski i dalej dąży do celu. 

Teraz kolej na moduł dotyczący zdrowia fizycznego!

Koordynatorki programu Monika Wojtylak i Ewa Piątkowska