TYDZIEŃ DBANIA O RELACJE 23.10.23r. – 27.10.23r.
- Szczegóły
- Odsłony: 568
Podczas Tygodnia Dbania o Relacje na naszych uczniów czekało wiele różnorodnych aktywności, które sprzyjały budowaniu więzi i wzmacnianiu relacji. Celem było nie tylko dbanie o relacje między uczniami i nauczycielami, ale także o zdrowie psychiczne całego środowiska szkolnego. To według nas znakomity sposób na promowanie pozytywnego klimatu i wsparcia emocjonalnego w szkole.
Oto krótkie podsumowanie każdego dnia:
1. Poniedziałek - Rozpoczęliśmy tydzień od wspólnego tańca przy dźwiękach makareny i belgijki. Taniec to przecież wspaniały sposób na integrację i zabawę. Dodatkowo poniedziałek był Dniem bez pytania.
2. Wtorek - Wtorek był Dniem gier planszowych. Gry planszowe to doskonały sposób na budowanie relacji i współpracy między uczniami.
3. Środa - Środa minęła pod znakiem sportu. Aktywność fizyczna jest ważna nie tylko dla zdrowia, ale także dla budowania relacji i wspólnego spędzania czasu.
4. Czwartek - Czwartek był wyjątkowy - wspólne śniadania i herbata z wychowawcą. To świetny sposób na swobodne rozmowy, lepsze poznanie uczniów oraz integrację zespołów klasowych.
5. Piątek - Dzień z kocykiem, w kapciach i piżamie, który przyniósł wiele zabawy i relaksu. Dodatkowo piątek był Dniem Pozytywnej Oceny.
"Dzień bez pytania" może pomóc uczniom i nauczycielom poczuć się bardziej zrelaksowanymi i swobodnie rozmawiać, bez konieczności stawiania pytań czy dyskusji na określone tematy. To może przyczynić się do obniżenia stresu i napięcia w szkole."Dzień pozytywnej oceny" natomiast to doskonały sposób na podkreślenie sukcesów i osiągnięć uczniów oraz docenienie ich wysiłków. Pozytywne feedbacki i docenienie mogą znacząco wpłynąć na motywację i pewność siebie uczniów.
Cała inicjatywa jest znakomitym przykładem tego, jak szkoła może działać na rzecz dobrego samopoczucia uczniów i budowania pozytywnego środowiska edukacyjnego. W ramach udziału naszej szkoły w Programach #SzkołaOdpowiedzialnaCyfrowo i #SzkołaMyśleniaPozytywnego chcemy podkreślić znaczenie równowagi między zdrowiem cyfrowym, a zdrowiem psychicznym, co jest kluczowym aspektem edukacji w dzisiejszym świecie. Działania podejmowane w ramach tych programów pomagają uczniom rozwijać się na wielu płaszczyznach i przygotowują ich do skutecznego funkcjonowania w społeczeństwie cyfrowym oraz do radzenia sobie z wyzwaniami życiowymi.