Nauka przez projekt historyczny i gry planszowe
- Szczegóły
- Odsłony: 461
W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym niezwykle cenna jest umiejętność samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów, metoda projektu coraz bardziej zyskuje na popularności. Jest to innowacyjne podejście edukacyjne, które ma na celu aktywne zaangażowanie uczniów w proces uczenia się poprzez realizację konkretnych projektów. Metoda projektu przenosi zatem poza tradycyjne ramy uczenia się, umożliwiając praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Jest to interdyscyplinarna metoda, która łączy wiedzę teoretyczną z praktycznym działaniem.
Uczniowie klas siódmych mieli za zadanie przedstawić w dowolny sposób wybrane zagadnienie dotyczące życia, rozwoju technicznego ludzi z II poł. XIX wieku.
Pojawiły nam się piękne stroje, malarze impresjonistyczni i naukowcy „Belle Epoque”.
Natomiast uczniowie klas piątych wykonali samodzielnie gry planszowe dotyczące historii „Starożynego Rzymu” , aby później w grupach wspólnie w nie zagrać. Wniosek – nauka może być również zabawą.
Zdjęcia są tego potwierdzeniem.
Anna Mrozowska